loading...
وبسایت فرهنگی،هنری فرننگ
امیرحسین معیری بازدید : 29 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)


آیا میدانستید ما همه انسان هستیم ؟

خیلی جالبه چون خیلی ها نمیدونن که همه انسان هستیم و با هم برابر هم هستیم ( این تیکه رو درست بخونید 2 تا "هم" داره)

همه میدونن ما خودمون هم میدونیم که ایرانی ها نژادپرست هستند. غیر از اینه ؟

در واقع خیلی از مواقع یادمون میره که ما که تو ایران زندگی میکنیم آدمیم ، اونی که تو آمریکا زندگی میکنه آدمه ، اونی هم که تو افغانستان زندگی میکنه آدمه ، حتی اونی هم که توی  ........  زندگی میکنه آدمه 

به نظر من ما ایرانی ها به جای اینکه بیاییم و به مسائل جزئی مثل زبان و نژاد و رنگ پوست و لحجه و قیافه و مدل مو و لباس پوشیدن و ..................... آدم ها توجه کنیم بیاییم به ارزش درونی و واقعی انسان ها پی ببریم.

هر کسی برای خودش یک سری رفتار ها ، عقاید و اندیشه هایی داره که شاید از نظر ما جالب نباشه ولی این دلیلی بر اشتباه بودن و یا بد بودن اون رفتار ها و عقاید نیست.

باید واقعا نگران باشیم از اینکه خرده ارزش ها جای خودشون رو به ارزش های واقعی بدن و حقوق انسان ها پایمال بشه.

تمام اقوام ایرانی باید قومیت ها رو کنار بذارن و خوشون رو ایرانی بدونن و به فکر آباد سازی کشور خودشون باشن به جای اینکه به فکر جدایی طلبی باشن.

ما ایرانی ها هیچ فرقی با خارجی ها نداریم فقط در شرایطی متفاوت به سر میبریم. باید اعتماد به نفس رو در وجود خودمون افزایش بدیم  و فقط به پیشرفت فکر کنیم چون کشور ما پتانسیل پیشرفت کردن رو داره .

آقا ....... خانم ........ من نگفتم که همه چیز توی کشور ما خوب پیش میره و فقط ایرانی ها باید دست به دست هم بدن و اعتماد به نفس خودشون رو بالا ببرن.

درسته ، مشکلات وجوده داره ولی باید این رو بدونیم که از خیلی کشور ها در زمینه های متععدی جلوتر هستیم (من خودم چند روز پیش به این نکته پی بردم ) اونایی که باور ندارن برن به عنوان مثال کشور هند رو ببینن قبول ندارید ؟ عراق هم میتونه مثال خوبی باشه. 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    کدهای اختصاصی