loading...
وبسایت فرهنگی،هنری فرننگ
هامون حمزه بازدید : 37 چهارشنبه 20 اسفند 1393 نظرات (0)

با سلام خدمت کاربران گرامی

در ابتدا بابت تاخیر و غیبت طولانی که داشتیم عذر خواهی می کنم وبسایت دچار مشکلات فنی بود که تا حدودی برطرف شده اند و حال با قالبی جدید و سبک در خدمت شما هستیم.


هامون حمزه بازدید : 38 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

با پست دوم از سری کتاب های پندارگن در خدمت شما هستیم.این کتاب ها  توسط دی جی مک هیل(D.J Mackhale) نوشته شده اند و در سال 2002 منتشر شده اند.این کتاب ها توسط خانم ویدا اسلامیه که مترجم سری کتاب های هری پاتر(Harry Potter) در ایران هستند،ترجمه شده اند و کتاب سرای تندیس نیز آن ها را منتشر کرده است.از این لینک می توانید قسمت های اول و دوم را دانلود کنید.

دانلود در ادامه مطلب....

هامون حمزه بازدید : 149 یکشنبه 30 شهریور 1393 نظرات (0)

با آرزوی خوشی و سلامتی برای تمامی عزیزانی که به فرننگ سر می زنند اینبار با برنامه ای ویژه در خدمت شما هستیم.سری کتاب های پندراگن که قرار است هر چند وقت یکبار در وبسایت منتشر شوند توسط دی جی مک هیل(D.J Mackhale) نوشته شده اند و در سال 2002 منتشر شده اند.این کتاب ها توسط خانم ویدا اسلامیه که مترجم سری کتاب های هری پاتر(Harry Potter) در ایران هستند،ترجمه شده اند و کتاب سرای تندیس نیز آن ها را منتشر کرده است.

داستان این کتاب های در مورد پسری به نام بابی پندراگن هستند که زندگی معمولی دارد.وی استعداد ها و خصوصیات ویژه ای دارد و باید دنیا را نجات دهد.در پایان هر جلد از این کتاب ما کل آن جلد را با هم قرار خواهیم داد.


هامون حمزه بازدید : 41 یکشنبه 23 شهریور 1393 نظرات (0)

ساعاتی از معرفی تلفن همراه هوشمند جدید شرکت اپل نمی گذرد که شرکت های دیگر شروع به تمسخر کردن این موبایل کرده اند و واکنش نشان داده اند.این تلفن هوشمند دارای بتری هایی از جمله بزرگتر شدن صفحه نمایش نسبت به موبایل قبلی آیفون است.

این واکنش ها در صفحات رسمی نوشته شده اند.

در اولین واکنش به سونی می رسیم که امروز در کشور ما نیز بسیاری از مردم از موبایل های آن استفاده می کنند که معمولا هم موبایل هایی با طراحی های خوب و قدرتمند را منتشر می کند.سونی در گذشته کاری به کار کسی نداشت اما اینبار با انتشار تصویری اپل را مسخره کرده است.این تصویر در صفحه رسمی توییتر سونی منتشر شده است

هامون حمزه بازدید : 86 سه شنبه 11 شهریور 1393 نظرات (0)

اولین قسمت از کتاب قیمه گیم چندی پیش در فضای مجازی منتشر شده بود و بعد از آن هم قیمه گیم در وبسایت گیمفا منتشر می شد.قیمه گیم سعی دارد دیدی طنز نسبت به مسائل صنعت بازی های ویدئویی داشته باشد و مشکلات و موضوعات مختلفی را در آن بیان کند.

قیمه گیم 13 قسمت دارد و به قلم رسول خردمندی نوشته شده است.رسول خردمندی در گذشته عناوین داستانی مانند بعد گمشده و شاهان تاریکی را نوشته است.حامد افرومند صفحه آرا و گرافیست و آیدین نوری نیز ویراستار این کتاب بوده است.

هامون حمزه بازدید : 129 چهارشنبه 29 مرداد 1393 نظرات (0)
بیماری ALS باعث مرگ سلول‌های عصبی کنترل کننده حرکت ماهیچه‌ها می‌شود و موجب ضعف عضلانی عصبی می‌شود
ALS یک بیماری پیش رونده است که به تدریج عملکرد تمام عضلات بدن را مختل کرده و ضعف عضلانی بیمار تا جایی پیش می‌رود که منجر به فلج کامل بیمار می‌شود.

این بیماری ممکن است ابتدا موجب فلج دست‌ها، پاها یا هر دو عضو شود و کم کم با اختلال درسیستم عصبی کنترل کننده تنفس، بلع و تکلم بیمار، نفس کشیدن، غذا خوردن و صحبت کردن بیمار را مختل کند به طوری که فرد مبتلا بدون تجهیزات کمکی قادر به تنفس نیست و در مراحل حاد بیماری، علت مرگ و میر ناشی از این بیماری همین مشکلات تنفسی است.
برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.
هامون حمزه بازدید : 42 دوشنبه 27 مرداد 1393 نظرات (0)
“صد سال تنهایی” عنوان رمانی به زبان اسپانیایی نوشته نویسنده مشهور “گابریل گارسیا مارکز” و ترجمه “بهمن فرزانه” است که چاپ نخست آن در سال ۱۹۶۷ در آرژانتین با تیراژ ۸۰۰۰ نسخه منتشر شد.این کتاب در مدتی کوتاه شهرتی جهانی پیدا کرد و به ۲۷ زبان دنیا ترجمه شد .“صد سال تنهایی” حاصل ۱۵ ماه تلاش و کار “گابریل گارسیا مارکز” است که به گفته ی خود در تمام این ۱۵ ماه خود را در خانه حبس کرده است .
برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
هامون حمزه بازدید : 47 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

مسافر،ششمین کتاب از هشت کتاب "سهراب سپهری" است که اولین بار در سال 1345 منتشر شده است.

"سهراب سپهری" شعر "مسافر" را در زمان سفر خود به بابل سروده است.

هامون حمزه بازدید : 73 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

اصولا وقتي يک چيز در يک زمينه موفق مي شود دليل نمي شود در زمينه ها و صنعت ديگر موفق شود.اين موضوع دقيقا در صنعت بازي هاي کامپيوتري وجود دارد و به وضوح ديده مي شود.براي مثال Mario Bros يک بازي فوق العاده بود اما واقعا يک فيلم افتضاح برايش منتشر شد.يا مثلا سوپرمن که يک قهرمان بسيار دوست داشتني است،هيچوقت براش يک بازي کامپيوتري خوب منتشر نشد و تمامي عناويني که براي آن منتشر شدند اصلا خوب نبودند.تمامي آن ها مشکلات فراواني داشتند.شايد هم در اين بين بازي هاي خوبي نتشر شده باشند اما خب اکثريت آنهايي که ما به ياد داريم حرفي براي زدن نداشته اند.مثال هاي ديگري هم براي اين موضوع وجود دارد ولي فکر مي کنم ديگر قضيه روشن شده باشد.اما خب حالا به اينجا مي رسيم که ممکن است هميشه اين موضوع پيش نيايد يعني شايد عناويني هم باشند که خوب و عالي باشند حتي اگر از روي چيز ديگري ساخته شده باشند.

اينجا به بررسي 5 بازي که از روي آن ها کاميک بوک ساخته شده است مي پردازيم که بسيار موفق بوده اند.

هامون حمزه بازدید : 28 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

به زودی یک نفر خودش را در اینجا حلق‌آویز خواهد کرد» مجموعه داستانی‌ست خلاقانه که قید و بندهای انسان معاصر را برای خیال در هم شکسته است. زندگی آدم‌های وارونه، نامتعارف و غیرعادی که در اوج عجیب بودن انگار آنها را می‌شناسیم و با آنها همذات‌پنداری می‌کنیم. آدم‌های این مجموعه در جبر کامل زیست می‌کنند، با شرایط سختشان به صورت خیلی طبیعی مواجه می‌شوند و کنار می‌آیند. جوری که در آخر مخاطب از خودش می‌پرسد: آدم طبیعی کدام است؟ من یا راوی وارونه داستان؟ هیچ چیز مطلق نیست. نه مرگ و نه حتی زندگی به صورت حتمی بازگو نمی‌شوند. داستان‌های این مجموعه زبان باز و بی‌پروایی دارند. آنها به صورت ساختار شکنانه‌ای از لحاظ فرم و محتوا روایت شده‌اند. بیشتر شخصیت‌ها یا غیر عادی‌اند و یا کاملا در دنیایی با شرایط غیر طبیعی به سر می‌برند و همه اینها با کمک طنز تلخی که در بیشتر سطور به چشم می‌آید، ذهن مخاطب را مشت می‌زند و انگار می‌خواهد پوچی و بی‌معنایی همه‌چیز را گوشزد کند و بگوید تنها مهم همان خود زندگی‌ست.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

هامون حمزه بازدید : 59 یکشنبه 15 تیر 1393 نظرات (0)

سهراب سپهری از بهترین و مهم ترین ساعران معاصر ایرانی است که اشعارش به زبان های مختلفی ترجمه شده اند.

او شاعر،نویسنده و نقاش بود.خبر خوب این است که قسمت بعدی بیوگرافی نویسنده ها و شاعران مطرح جهان سهراب سپهری خواهد بود.منتظر باشید...

هامون حمزه بازدید : 23 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

شعر همای رحمت سروده ی محمد حسین بحجت تبریزی با تخلص شهریار است.وی در قالب های گوناگون شعری مانند قصیده،مثنوی،شعر نیمایی و غزل اشعار زیبایی دارد.

مهم ترین اثر وی منظومه "حیدربابایه سلام" به زبان ترکی آذربایجانی است که یک شاهکار است.امیدواریم در آینده بتوانیم اطلاعات کاملی از شهریار در دسترس شما قرار بدهیم.


هامون حمزه بازدید : 44 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

شعری که در ادامه می خوانید سروده ی مهدی اخوان ثالث شاعر بزرگ ایرانی است.وی در سبک کلاسیک و شعر نو اشعار بسیار زیبایی دارد  و همچنین آشنا به آلات موسیقی بوده است.

تخلص او در اشعارش م.امید بوده است و شما می توانید در آینده ای نزدیک شرح زندگی او را از فرننگ بخوانید.

هامون حمزه بازدید : 160 شنبه 14 تیر 1393 نظرات (0)

خب سرانجام قسمت دوم از داستان سریالی طرد شده هم منتشر شد.

عذر من رو بابت تاخیر بپذیرید چون کار ما فقط نوشتن داستان نبوده و ساخت برنامه هم مقداری وقت می گرفت.برای دانلود و خواندن قسمت دوم از فصل اول به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


هامون حمزه بازدید : 40 چهارشنبه 11 تیر 1393 نظرات (0)

با اولین قسمت از بیوگرافی و شرح کوتاهی از زندگی نامه نویسندگان بزرگ و مطرح در دنیا در خدمت شما هستیم.امیدواریم در آینده ای نه چندان دور بتوانیم با راه اندازی کامل این بخش مطالب کامل تری در اختیار شما بگذاریم.

هامون حمزه بازدید : 46 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

عنوان داستانی طرد شده ، از اولین کار های منتشر شده ی من هست که هر چند وقت یکبار به صورت دیجیتال منتشر می شود.ساخت برنامه این عنوان نیز بر عهده هومان حمزه بوده است. برای دانلود برنامه و خواندن داستان به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    کدهای اختصاصی